INGLÉS BÁSICO: MORE ADVANCES TOPICS / TAE ESO

Hello everyone!
These are some activities you can do during these days.
INGLÉS BÁSICO Y TAE ESO
1.- Study the verbs 'Can and must' in this link.

2.- Do the following activities on your notebook.


1/ Can you do it or not? Write the questions and aswer them for you. 
  -to play football   
 - to ski
 -to play the piano                          
 -to dance on one foot  

2/ Fill in the blanks with CAN / CANNOT or MUST
    I ________ play the violin. I _________ take lessons.
b        _________ you dance flamenco? No, I _________. I __________ learn.
c         _________ Eddy sing? Yes, he ________.
d       Lilou ________ skate very well. She _________ be careful.

 3/ a) Ask for permission as shown in the example.
I want to play rugby.                      Can I play rugby?
a)      My friends want to go to the cinema.     ______________________________________
b)      Jenny wants to go to New York.             ______________________________________
c)      I want to drink a glass of orange juice.   ______________________________________
b) Answer the question by a negative answer).
a) ___________________________________________
b) ____________________________________________
c)_____________________________________________

Como os dije, os pongo aquí la información que tenéis que copiar en vuestro portfolio y estudiarla después. Para que practiquéis, os dejo un texto corto que no os llevará más de 30 minutos completar.

El pasado continuo es una forma compuesta por el pasado del verbo 'to be' (was/were) y el verbo principal acabado en -ing. ATENCIÓN: lo que ponemos en pasado es el verbo auxiliar, o sea, el verbo 'to be'. El verbo principal NO se pone en pasado sino acabado en -ing. (pg 55)

Cuando estamos contando hechos, podemos expresar secuencia temporal de unas acciones que ocurren antes que otras o al mismo tiempo. Para expresar esta alternancia, unos hechos se enuncian en pasado simple y otros en pasado continuo. Este sentido se puede ver reforzado usando conectores como 'when/while'.

Para relatar hechos usando sólo el Pasado simple, podemos usar conectores como ‘first, then, finally’.

Veamos algunos ejemplos de cómo usar ambos tiempos verbales alternado uno y otro
1.-   Expresión de acciones que ocurrieron en el pasado: una antes de otra/al mismo tiempo.
Simple Past
Past Progressive
Una antes que otra
She came home, then she switched on the computer and finally she checked her e-mails.
Al mismo tiempo
    Simon was playing on the computer while his brother was watching TV.

2.- ¿Nueva acción o todavía en curso?

Si quieres expresar que una acción ocurre mientras otra está en curso, se necesitan ambos tiempos verbales: Pasado Simple para la nueva acción y Pasado Continuo para la acción en curso.

Simple Past
Past Progressive
Nueva acción
My mobile rang when
Acción en curso
     I was sitting in a meeting

3.- ¿Sólo mencionar o enfatizar la acción en curso?

¿Quieres solo mencionar la acción que tuvo lugar, o quieres enfatizar que tuvo lugar bajo una cicunstancia concreta? Mira estos dos ejemplos y saca tus propias conclusiones de cómo hacer esto.
Simple Past
Past Progressive
Solo mencionar
Colin played football yesterday.
enfatizar
Yesterday at six o'clock, Colin was playing football.

Hay algunos verbos que normalmente sólo se usan en Simple Past:

       Verbos de estado: be, cost, fit, mean, suit
Ejemplo: We were on holiday.
       Verbos que indican posesión: belong, have
Ejemplo: Sam had a cat.
       Verbos qe expresan sentidos: feel, hear, see, smell, taste, touch
Ejemplo: He felt the cold.
       Verbos que expresan emociones: hate, hope, like, love, prefer, regret, want, wish
Ejemplo: Jane loved pizza.
       Verbos que indican un trabajo mental: believe, know, think, understand
Ejemplo: I did not understand him.

ACTIVIDADES

1.- Read again.- ¿Sólo mencionar o enfatizar la acción en curso?’. Explain how you can use both tenses in this case. You can do it in Spanish.

2.- Complete the text with the Past Simple or Past Continuous of the verbs in brackets

Gap-fill exercise



It (rain) ____very hard when the bus (leave)___ the school. When we (get)______ home, my Aunt Carol and Uncle Arthur (wait)________ for us. They (tell)_______ us to run into their basement. When I (look)________ up the road, I (see)_________ that a tornado (come)_______ towards our house. We all (run)______ towards the shelter. But it was too late. The tornado (pass)______ over us while we (try)________ to get down the stairs. We (close)________ the door when the wind suddenly (pull)_______ it off. The noise was as loud as a train, and it was very dark. My uncle (hold)_______ me down when suddenly the tornado (lift)______ him and threw him against a wall. Everybody (scream)______ for help while the tornado (throw)____ things on top of us. Suddenly the wind (stop)_____ . It (become)_____ very quiet. My uncle and sister were hurt, but we all (survive)______ .



INGLÉS BÁSICO: 3rd TERM, PLANNING

Grammar

  1. Irregular Verbs (Past Simple): https://youtu.be/gNaDvAYC0Jw; http://aprendeinglessila.com/2013/01/como-memorizar-verbos-irregulares-parte-1/
  2. Present Continuous with future meaning.
  3. Future with 'going to'.
  4. Future with 'will'. https://youtu.be/RGh2vcDxIvo Introduction to the 'First Conditional': https://youtu.be/SC8hSPY9YPY
  5. Articles and quantifiers.
  6. Adverbs of manner.
Vocabulary:


No hay comentarios:

Publicar un comentario